Dragobete SRI LANKA
16 – 27 FEBRUARIE 2026 (12 ZILE)
Sri Lanka, supranumită Perla Oceanului Indian, este un lăcaș al tradițiilor ancestrale, un amalgam de condimente și junglă deasă, străbătute de o faună unică, o adevărată grădină a zeilor înconjurată de plaje infinite.
Vă invităm într-un circuit de evadare pe plajele liniștite de un auriu pitoresc și de descoperire a diversității naturale, a culturii locale și a bucătăriei vibrante ce se găsesc aici.
Itinerar
ZIUA DATA PROGRAM
1 16.02 BUCUREȘTI – DOHA
2 17.02 DOHA – COLOMBO – PINNAWALA – DAMBULLA
3 18.02 DAMBULLA – SIGIRIYA – DAMBULLA
4 19.02 DAMBULLA – MATALE – KANDY
5 20.02 KANDY – PERADENIYA – NUWARA ELIYA
6 21.02 NUWARA ELIYA – ELLA – YALA
7 22.02 YALA – GALLE – HIKKADUWA
8 23.02 HIKKADUWA
9 24.02 HIKKADUWA
10 25.02 HIKKADUWA
11 26.02 HIKKADUWA – COLOMBO – DOHA
12 27.02 DOHA – BUCUREȘTI
Ziua 1. București – Doha
LUNI, 16.02.2026
Ne vom întâlni la ora 14:00 în Aeroportul Henri Coandă pentru a pleca spre Doha cu zborul QR 222 (16:50 – 22:20).
Escală în Doha.
Ziua 2. Doha – Colombo – Pinnawala – Dambulla
MARȚI, 17.02.2026
Escală la Doha și plecare spre Colombo cu zborul QR 660 (02:05 – 09:15).
Ajungem în Colombo și după formalitățile vamale, transfer către Dambulla.
Vom face o scurtă oprire pentru a vizita orfelinatul de elefanți Pinnawala – care a fost fondat în 1975 pentru a găzdui elefanții abandonați și răniți. Numărul de elefanți a crescut la peste 40 acum, inclusiv puii de elefanți aduși din diverse părți ale țarii, precum și puii nou-născuți, ca urmare a programului de creștere în captivitate. O experiență unică care nu trebuie ratată.
Următoarea vizită o vom face la Dambulla Cave Temple UNESCO, cel mai mare și bine conservat complex de temple din Sri Lanka, adăpostit în peșterile de la Dambulla. Principalele atracții, răspândite în 5 peșteri, sunt statuile (153 ale lui Budha, 3 ale unor regi, 4 reprezentând zei și zeițe) și picturile ce acoperă peste 2100 m2.
• Cazare în Dambulla la hotel de 4* (Occidental Paradise sau similar).
• Mese: cină la hotel.
Ziua 3. Dambulla – Sigiriya – Pollonaruwa – Dambulla
MIERCURI, 18.02.2026
Prima vizită din această zi o vom face la Sigiriya UNESCO - Fortăreața Cerului sau Stânca Leului, construită în timpul domniei regelui Kassapa (477-495 d.Hr.), probabil cel mai interesant obiectiv al insulei. Amplasarea fortăreței în vârful unei stânci de granit roșu, abruptă și înaltă de circa 370m oferă o senzație de dominare asupra junglei înconjurătoare. Sunt renumite peretele-oglindă, frescele parțial conservate reprezentând personaje feminine, grădinile și frumoasa scară ce trece prin trupul impozantului leu sculptat în stâncă.
Urmatoarea vizită o vom face la Polonnaruwa UNESCO, capitala insulei în sec. XI – XIII, perioadă de renaștere politică, economică și socială. Printre cele mai interesante vestigii ale fostei capitale se numără palate regale și săli de audiențe, temple și mănăstiri decorate cu picturi murale și impresionante statui ale lui Budha.
• Cazare în Dambulla la hotel de 4* (Occidental Paradise sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 4. Dambulla – Matale – Kandy
JOI, 19.02.2026
Plecăm cu autocarul spre Matale, vom vizita Grădina de mirodenii – unde sunt plantate scorțișoară, cardamom, piper și alte plante. Condimente sunt disponibile și pentru cei care doresc să le cumpere. Vom vizita fabrica de baticuri – unde vom vedea cum se fabrica imprimeuri frumoase.
În continuare ne vom deplasa spre Kandy UNESCO, capitala regilor Sri Lankăi între 1592 și 1815, unde vom vizita unul dintre cele mai sacre temple budiste din Sri Lanka, “Dalada Maligawa” – Templul Relicvei Sfinte a Dintelui lui Buddha.
• Cazare în Kandy la hotel de 4* (Earl's Regent au similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 5. Kandy – Peradeniya – Nuwara Eliya
VINERI, 20.02.2026
Dimineața vom vizita Grădina Botanică Regală Peradeniya, inițiată în 1374, care adăpostește peste 5000 de specii de plante, unele rare sau endemice, condimente și orhidee!
Vom vizita o plantație de ceai. Ceaiul a fost introdus pe insulă în 1824 și a devenit produs de export în 1873, în prezent Sri Lanka fiind cel de-al 4-lea producător mondial, după China, India și Kenya.
În continuare ne deplasăm spre Nuwara Eliya, oraș fondat de Sir Samuel Baker în 1846, la poalele celui mai înalt munte din Sri Lanka, Pidurutalagala - 2524 m. Orașul, numit și „Mica Anglie”, păstrează multe clădiri din perioada colonială, care îi conferă o atmosferă tipic englezească.
• Cazare în Nuwara Eliya la hotel de 4* (Araliya Red sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 6. Nuwara Eliya – Ella – Yala
SÂMBĂTĂ, 21.02.202602
Ne vom deplasa la gara din Nanu Oya, de unde vom călători cu trenul aproximativ 3 ore, până la Ella, pe unul dintre cele mai frumoase trasee de cale ferată din lume, care trece prin păduri de pin, eucalipt și nenumărate plantații de ceai.
Vom continua traseul spre Parcul Național Yala, fondat în 1938 ca rezervație de vânătoare, în prezent fiind cel mai faimos și bine dezvoltat parc național din Sri Lanka. Ajunși la destinație ne vom îmbarca în vehicule 4x4 pentru un safari în care, cu puțin noroc, vom putea vedea și fotografia animalele care populează această zonă cum ar fi elefanți, leoparzi, bivoli, mistreți, crocodili, urși leneși, șacali etc., precum și numeroase specii de păsări.
• Cazare în Parcul Național Yala la hotel de 4* (Grand Tamarind Lake sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 7. Yala – Galle – Hikkaduwa
DUMINICĂ, 22.02.2026
Dimineața vom pleca și vom vizita Galle UNESCO, cel mai vechi și cel mai important port al țării înainte de dezvoltarea celui din Colombo. Galle a fost cucerit succesiv de portughezi, olandezi și britanici, dar majoritatea clădirilor existente datează din perioada olandeză. Orașul este renumit pentru fabricarea dantelelor, sculptura în abanos, tăierea și lustruirea pietrelor prețioase.
Vom continua traseul spre stațiunea Hikkaduwa, de pe malul Oceanului Indian, check-in la hotel.
După amiză liberă la dispoziție pentru odihnă și relaxare pe plajă.
• Cazare în Hikkaduwala hotel de 4* (Hikka Tranz sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 8. Hikkaduwa
LUNI, 23.02.2026
Timp liber la dispoziție pentru plajă și relaxare.
• Cazare în Hikkaduwala hotel de 4* (Hikka Tranz sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 9. Hikkaduwa
MARȚI, 24.02.2026
Timp liber la dispoziție pentru plajă și relaxare.
• Cazare în Hikkaduwala hotel de 4* (Hikka Tranz sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 10. Hikkaduwa
MIERCURI, 25.02.2026
Timp liber la dispoziție pentru plajă și relaxare.
• Cazare în Hikkaduwala hotel de 4* (Hikka Tranz sau similar).
• Mese: mic dejun, cină la hotel.
Ziua 11. Hikkaduwa – Colombo – Doha
JOI, 26.02.2026
Dimineață relaxantă la resort.
Ne vom îndrepta spre Colombo și vom face un tur pe parcursul căruia vom vedea Fortul – fostul centru administrativ al coloniștilor britanici, dar și garnizoană militară, Promenada, Bazarul Pettah – unde ne amestecăm printre localnici, templul hindus de pe Sea Street, Biserica olandeză, datând din anul 1749, istorica Moschee Davatagaha, Monumentul Independenței, sediul Consiliului Municipal și zonele rezidențiale.
Transfer la aeroportul din Colombo pentru zborul QR 655 spre Doha (19:15 - 21:50).
• Mese: mic dejun.
Ziua 12. Doha – București
VINERI, 27.02.2026
Escală la Doha și plecare spre București cu zborul QR 219 (02:45 – 06:50).
PERIOADA PROGRAM
|
TARIF
|
16 – 27 februarie 2026
|
2450 € /persoană
|
|
TAXE AEROPORT INCLUSE
|
Prețul este calculat pe persoană, cu loc în cameră dublă/ twin, la un grup de 20 de persoane.
Suplimentul de cameră single este de 690 €/persoană.
Pentru un grup de 15-19 persoane, prețul se va majora cu 140 €/persoană.
Zboruri transcontinentale București – Colombo și retur, via Doha;
Taxe de aeroport;
Cazare 9 nopți cu mic dejun în hoteluri de 4*;
9 cine la hotel;
Tren scenic pe ruta Nuwara Eliya – Ella;
Jeep-Safari in Parcul Național Yala;
Taxele de intrare la obiectivele turistice conform program;
Transport cu microbuz/autocar conform program;
Ghizi locali.
Însoțitor român vorbitor de limba engleză pe toată durata programului;
Taxa viză Sri Lanka: 60 €/persoană (se achită la înscriere);
Băuturile alcoolice și nealcoolice;
Cheltuieli de natură personală;
Alte mese decât cele menționate în program;
Bacșișuri pentru ghizi locali și șoferi (50 €/persoană, suma se va înmâna conducătorului de grup);
Excursiile opționale:
Asigurare storno și medicală (recomandate).
Conditii de inscriere, retragere, penalizari
CONDIȚII DE REZERVARE:
• La încheierea contractului se va achita un avans de minimum 30% din tariful total al pachetului turistic;
• Diferența de până la 50% din valoarea totală a pachetului turistic se achită cu 65 de zile înainte de plecare;
• Diferența de până la 100% din valoarea totală a pachetului turistic se achită cu 35 de zile înainte de plecare.
ACTE NECESARE:
• Pentru călătoria în Japonia aveți nevoie de pașaport valabil cel puțin 6 luni în momentul plecării; pentru deținătorii de pașapoarte provizorii este necesară obținerea de viză turistică.
OBSERVAȚII:
• Prezentul document constituie anexa la contractul de prestări servicii.
• Tarifele sunt in euro / persoană. Tarifele sunt valabile pentru un grup minim de participanți. În cazul în care nu se întrunește numărul minim menționat, tariful se poate majora cu până la 10%, dacă nu este precizat altfel. Această condiție este acceptată de cei înscriși la excursie automat, la semnarea contractului de prestări servicii turistice și nu constituie motiv de anulare. Numărul minim de participanți pentru a se organiza excursiile opționale este egal cu numărul minim de participanți pentru întregul program, dacă nu este precizat altfel. Sub acest număr, agenția poate majora prețul sau anula opționalul.
• În cazul în care turistul renunță la excursie (circuite), indiferent de motive, acesta va suporta următoarele penalități calculate din valoarea totală a excursiei:
• penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 120 – 91 de zile până la plecare;
• penalizare 30% din prețul excursiei dacă anularea se face între 90 – 61 de zile până la plecare;
• penalizare 50% din prețul excursiei dacă anularea se face între 60 – 30 de zile până la plecare;
• penalizare 100% din prețul excursiei dacă anularea se face cu mai puțin de 30 de zile până la plecare sau pentru neprezentare la plecare (no-show).
• Aceste penalizări se aplică în toate cazurile, cu excepția programelor cu croazieră, sau programe confirmate cu propriile reguli de achitare, anulare, penalizare (ex: programe de Paște, Crăciun, Revelion, Early Booking, sejururi, pachete individuale, etc).
• Rezervările pentru pachetele de Crăciun/Revelion/Paște/Early Booking anulate, sunt supuse unor condiții speciale de penalizare:
• penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 120 – 91 de zile până la plecare;
• penalizare 50 % dacă retragerea se face între 90 – 61 de zile înaintea începerii excursiei;
• penalizare 80 % dacă retragerea se face între 60 – 45 de zile înaintea începerii excursiei;
• penalizare 100 % dacă retragerea se face cu mai puțin de 45 de zile până la plecare sau pentru neprezentare la plecare (no-show).
• În cazul programelor care includ croaziere, temenele se modifică, astfel:
• penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 120 - 91 de zile până la plecare
• penalizare 30 % dacă retragerea se face între 90 – 61 de zile până la plecare
• penalizare 50 % dacă retragerea se face între 60 – 45 de zile până la plecare
• penalizare 100 % dacă retragerea se face cu mai puțin de 45 de zile până la plecare sau pentru neprezentare la plecare (no-show).
• Clasificarea hotelurilor, restaurantelor, vasului de croazieră este cea oficial atribuită de organele de resort din țările respective.
• Pentru anumite facilități din hotel sau din cameră, hotelierul poate solicita taxe suplimentare; în momentul sosirii la hotel, solicitați recepționerului sau conducătorului de grup să vă informeze cu exactitate asupra lor.
• Agenția noastră depune toate eforturile necesare pentru a vă respecta preferințele, dar nu putem garanta camere duble sau twin (pat matrimonial sau paturi separate), respectiv camere de fumători sau nefumători decât în limita disponibilității acestor facilități la hotelurile partenere.
• În situații de excepție ( evenimente, congrese, conferințe, târguri etc. ) agenția poate opera modificări în structura programului, fără a afecta vizitarea obiectivelor turistice.
• Compania aeriană și orele de zbor menționate în program sunt cu titlu informativ și pot fi schimbate. Agenția nu este responsabilă în cazul în care programul turistic nu poate fi realizat, parțial sau total, din cauza modificării orarului de zbor, întârzierii sau anulării curselor aeriene. Siguranța bagajelor pe durata transportului aerian cade în sarcina companiei aeriene.
• Taxele de aeroport sunt valabile la data întocmirii programului și pot fi modificate până la emiterea biletelor de avion.
• Pe durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regulă seara, putând apărea întârzieri din cauza condițiilor de trafic, vreme, etc. Orele de sosire la cazare variază de la o zi la alta, în funcție de programul turistic. Agenția nu se face răspunzătoare pentru nerespectarea sau întârzierea programului turistic din cauza condițiilor de trafic (ambuteiaje, închiderea sau schimbarea anumitor sectoare de drum etc.), a vremii, a controalelor vamale sau a indisciplinei anumitor turiști (întârzieri, atitudini ofensatoare sau ostile față de ghizi, conducătorii auto etc.).
• Pentru programele care presupun obținerea vizei înainte de plecare, turiștii au obligația să trimită toate documentele solicitate agenției în termenul prevăzut de aceasta pentru a evita orice risc de a nu se obține viza din cauza timpului scurt până la plecare. În cazul în care obținerea vizei este condiționată de prezența fizică a turiștilor pentru interviu, aceștia au obligația de a se prezenta la data și ora la care s-a făcut programarea. Refuzul autorităților consulare de a acorda viza, din orice motiv care nu poate fi imputat agentiei, exonereaza agenția de la orice răspundere. Turiștilor cărora li s-a refuzat acordarea vizei, li se va returna întreaga sumă achitată în avans, mai puțin anumite costuri percepute de partenerii locali / companii aeriene pentru anularea excursiei, costurile variind în functie de data anulării serviciilor. Taxa de viză perceputa de Ambasade pentru procesarea vizelor nu se ramburseaza. În cazul în care turistul își planifică mai multe vacanțe succesive și nu trimite documentele la timp / nu se prezintă personal pentru obținerea vizei, agenția nu poate fi trasă la raspundere iar turistul are obligația de a-și obține singur viza necesară călătoriei.
• Pe durata croazierelor toate plățile efectuate ( băuturi, cumpărături, masaj etc ) se înregistrează pe cardul personal pe care fiecare turist îl primește la îmbarcare. Micul dejun și dejunul se servesc în regim bufet iar cina se servește ori în restaurantul bufet, ori a la carte ( cu meniu la alegere) fiecare pasager având o anumită masă rezervată, de la începutul până la sfârșitul croazierei. Bagajele, atât la îmbarcare cât și la debarcare, sunt transportate de personalul vasului. Seara, fiecare cabină primește un buletin informativ cu toate activitățile care au loc a doua zi ( excursii, spectacole etc ). Cabinele pot să difere din punct de vedere al confortului unele față de altele, cu toate acestea diferența de preț este dată de poziționarea acestora pe vas, cele aflate pe punțile superioare fiind de regulă mai scumpe. Cabinele rezervate la grupuri sunt de regulă cabine interioare / exterioare sau cu balcon, din categoria celor garantate (fără posibilitatea alegerii poziției pe o anumită punte) și se nominalizeaza cu cel mult o săptămână înainte de plecare. Agenția nu se face responsabilă în cazul în care apar nemulțumiri legate de acest aspect. De asemenea, linia de croazieră poate face un upgrade la una sau mai multe cabine (un schimb dintr-o categorie inferioară la o categorie superioară) fără o informare în prealabil și în mod aleatoriu iar agenția nu poate fi trasă la răspundere. În porturile în care oprește vasul, turiștii au posibilitatea să cumpere excursii de la biroul de turism aflat la bord sau să își facă propriul program, însotitorul roman neavand obligativitatea de a-i însoți.
• Agenția nu răspunde în cazul refuzului autorităților de la punctele de frontieră de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite să părăsească teritoriul propriu;
• Copiii minori pot călători doar: a) însoțiți de ambii părinți b) însoțiți de unul dintre părinți care să aibe acordul notarial al părintelui care nu călătorește ( sau încredințare prin hotărâre judecătorească definitivă, certificat de deces ); c) însoțiți de un adult cu certificat de cazier judiciar în original și acordul notarial al ambilor părinți. Copiii care nu au carte de identitate, vor clălători obligatoriu cu pașaportul.
• Turistul are obligația să se asigure că documentele de călătorie precum cartea de identitate sau pașaportul, nu sunt deteriorate (în special elementele de siguranță și/sau poza). Atenție: Cărtile de identitate romanești emise înainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de călătorie în Norvegia. Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene și pentru acele state pentru care cetățenii români nu au nevoie de viză de intrare, accesul se face pe baza pașaportului valabil cel puțin 6 luni de la data terminării călătoriei. Pentru țările în care cetățenii români au nevoie de viză de intrare, este necesar pașaportul valabil cel puțin 6 luni de la data terminării călătoriei. Anumite state nu permit accesul cu pașaport temporar sau nu aplică vize pe pașaport temporar, de aceea vă rugăm să consultați serviciul consular al țării în care intenționați să faceți deplasarea sau vă consultași în această privință cu agenția de turism. Atenție, persoanele recent căsătorite au obligația de a-și schimba Cartea de Identitate anulată de autorități (perforată/ tăiată).
• Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesară viza de intrare sau informații suplimentare legate de călătoria cetățenilor români în străinătate, accesați site-ul Poliției de Frontieră www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions.
• Pentru a evita eventuale situații de confuzii sau neînțelegeri, turiștii au obligația ca la înscriere să citească Condițiile Generale de Participare;