CROAZIERĂ ÎN AUSTRALIA ȘI NOUA ZEELANDĂ
- cu vasul NOORDAM HOLLAND AMERICA -
07 – 26 noiembrie 2025 (20 zile)
de la 5590 Euro (taxe de aeroport și port incluse)
Descoperiti farmecul celor două țări de la antipozi, explorând coasta de est a Australiei de la Sydney până în sudul Tasmaniei și înconjurând Noua Zeelandă prin sud, est și nord. Astfel veți avea ocazia să admirați
adevărate minuni ale naturii și să vizitați cele mai importante orașe din cele două țări.
V 07.11 BUCUREȘTI – DOHA
S 08.11 DOHA – SYDNEY
D 09.11 SYDNEY, tur de oraș, îmbarcare
L 10.11 Navigare
M 11.11 MELBOURNE 08:00 – 17:00
Mi 12.11 Navigare
J 13.11 HOBART (TASMANIA) 08:00 – 17:00
V 14.11 Navigare
S 15.11 Navigare
D 16.11 MILFORD SOUND – Navigare
L 17.11 PORT CHALMERS (DUNEDIN) 07:00 – 18:00
M 18.11 LYTTELTON 08:00 – 17:00
Mi 19.11 PICTON 08:00 – 17:00
J 20.11 WELLINGTON 08:00 – 17:00
V 21.11 NAPIER 08:00 – 13:00
S 22.11 TAURANGA 08:00 – 18:00
D 23.11 AUCKLAND, debarcare, tur de oras
L 24.11 AUCKLAND / excursie opțională
M 25.11 AUCKLAND – DOHA
Mi 26.11 DOHA – BUCUREȘTI
Ziua 1 (vineri, 07.11.2025) BUCUREȘTI – DOHA
• Ne vom întâlni la ora 08:00 în Aeroportul ”Henri Coandă” cu reprezentatul agenției și vom pleca spre Doha cu zborul QR 220 (10:00 – 15:30).
• Escală în Doha și continuare spre Sydney cu zborul QR 908 (20:45 – 18:50, ziua următoare).
Ziua 2 (sâmbătă, 08.11.2025) SYDNEY
• După formalitățile de sosire în Australia transfer la hotel pentru cazare.
• Cazare în Sydney la hotel 4* (Furama Darling Harbour sau similar).
Ziua 3 (duminică, 09.11.2025) SYDNEY, tur de oraș, îmbarcare
• Dimineața vom face un tur ghidat al orașului Sydney, pe parcursul căruia vom vedea:
• cartierul istoric The Rocks, unde a fost fondată Australia, renumitul pod Sydney Harbour Bridge, capodopera arhitecturii moderne – Opera (exterior)
• centrul orașului unde vom vedea impozante clădiri istorice - Parlamentul, Monetăria și Muzeul Hyde Park Barracks, apoi vom coborî spre "Mrs. Macquarie's Chair" pentru priveliști uluitoare asupra orașului și portului.
• suburbia Watsons Bay, unde se află impresionanta faleză The Gap, scăldată de apele Mării Tasmaniei, îndreptându-ne apoi spre renumita plajă Bondi Beach.
• suburbiile exclusiviste din estul orașului, dintre care menționăm Paddington, un cartier victorian cu case restaurate și bogat decorate cu dantelărie din fontă.
• Transfer la terminalul de croaziere pentru îmbarcarea pe vasul Noordam al companiei Holland America.
• În cele 14 zile petrecute la bord vom beneficia de pensiune completă și programe de divertisment oferite tuturor pasagerilor: spectacole, concerte de muzică live în diferite saloane ale vasului, conferințe de prezentare a escalelor, lecții de dans, concursuri de cultură generală, bingo, licitații de artă, activități distractive și jocuri organizate pe punte și multe altele. În fiecare seară vom găsi în cabină, programul activităților planificate pentru ziua următoare, inclusiv orarul restaurantelor și informații despre ținuta recomandată, elegantă sau uzuală.
• Mese: mic dejun la hotel, dejun și cină pe vas.
Ziua 4 (luni, 10.11.2025) Navigare
• Vasul va naviga de-a lungul extremității de sud-est a Australiei.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 5 (marți, 11.11.2025) MELBOURNE 08:00 – 17:00
• Melbourne, capitala Statului Victoria, este cel mai populat oraș din Australia, considerat și capitala culturală a țării, care impresionează prin arhitectura sa, caracterizată printr-o varietate de stiluri.
• Printre cele mai importante obiective turistice din Melbourne se numără Primăria, Catedrala Sfântul Paul, Parlamentul, Gara Flinders Street, Piața Federației, precum și frumoasa promenadă cu multe restaurante și
cafenele din zona St. Kilda. Alte simboluri ale orașului sunt Cricket Ground, Piața Queen Victoria, Universitatea, celebrele arene de tenis unde are loc Australian Open, Eureka Tower, minunatele grădini Fitzroy Gardens, locul
unde la sfârșit de săptămână au loc picnicuri și petreceri de nuntă.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 6 (miercuri, 12.11.2025) Navigare
• Vom naviga de-a lungul coastei de est a Tasmaniei, insulă care, împreună cu cele aproximativ 1000 de insule ce o înconjoară, formează cel mai mic și mai slab populat stat australian.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 7 (joi, 13.11.2025) HOBART (TASMANIA) 08:00 – 17:00
• Hobart, capitala Tasmaniei și cel de-al doilea oraș ca vechime din Australia, fondat în 1804, cu rolul de colonie penitenciară, este situat la poalele Muntelui Wellington, pe malul râului Derwent.
• Printre atracțiile sale se numără clădirile Parlamentului, Primăriei și Guvernului, Salamanca Place, unde fostele depozite din epoca georgiană au fost restaurate și transformate în restaurante, galerii de artă și baruri, biserica anglicană St. George, parcurile Princes și St. David, cazarma Angelsea, cea mai veche cazarmă folosită încă de armata australiană.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Zilele 8 - 9 (vineri, 14.11.2025, sâmbătă, 15.11.2025) Navigare
• Vasul va traversa Marea Tasmaniei, îndreptându-se spre Noua Zeelandă.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 10 (duminică, 16.11.2025) MILFORD SOUND - Navigare
• Vom începe explorarea Noii Zeelande navigând prin Milford Sound, cel mai pitoresc fiord (”sound”) din cel mai mare Parc Național din țară – Fjordland, renumit pentru munții înalți acoperiți de păduri, stâncile uriașe și cascadele spectaculoase! În fiorduri trăiește o faună variată - cu puțin noroc vom vedea foci, pinguini cu creastă, delfini și chiar balene, dar nu și coralii negri care se dezvoltă în apele întunecate
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 11 (luni, 17.11.2025) PORT CHALMERS (DUNEDIN) 07:00 – 18:00
• Vasul va ancora în Port Chalmers, in interiorul bazinului portuar natural Otago Haebour, la aproximativ 15 km de centrul orașului Dunedin, cel de-al doilea ca populație din Insula de Sud și capitala regiunii Otago. Numele orașului, fondat de imigranții prezbiterieni scoțieni, derivă din numele gaelic pentru Edinburgh: "Dun Edin".
• În cea de-a doua jumătate a sec 19, marcată de perioada goanei după aur, în Dunedin au fost construite numeroase clădiri în stil Victorian și Edwardian. În această perioadă a fost fondată și Universitatea din Otago, cea mai veche din Noua Zeelandă. Orașul este renumit nu numai pentru arhitectura sa, ci și pentru parcuri și grădini (de exemplu Grădina Botanică și Grădina Chinezească) și pentru fauna deosebită din zonă: pinguini cu ochi galbeni, foci, albatroși regali (aici se află singura colonie continentală a albatrosului regal din lume).
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 12 (marți, 18.11.2025) LYTTELTON 08:00 – 17:00
• Portul Lyttelton, situat în apropierea centrului orășelului, a fost distrus de devastatorul cutremur din 22 februarie 2011 și refăcut. Acesta este poarta de acces de pe mare către Christchurch, cel mai mare oraș din Insula de Sud, situat la numai 15 km distanță.
• Christchurch este un oraș cu aspect englezesc, renumit pentru numeroasele parcuri și grădini premiate, dar și pentru edificiile (re)construite după teribilul cutremur din 2011. Cu totul deosebită este Transitional Cathedral
(Catedrala Temporară), numită și Cardboard Cathedral (Catedrala de Carton), deoarece în construcția sa au fost utilizate tuburi din carton dur.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 13 (miercuri, 19.11.2025) PICTON 08:00 – 17:00
• Ultima escală din Insula de Sud a Noii Zeelande o vom face în micul orășel Picton, situat în nordul regiunii Marlborough, aproape de capătul pitorescului fiord Queen Charlotte Sound, cel mai estic din rețeaua de fiorduri Marlborough Sounds. Regiunea este renumită și pentru vinurile produse aici, în special Sauvignon Blanc.
• În această escală vi se oferă excursii variate, pentru toate gusturile. Puteți opta pentru vizite la podgorii sau la grădini de importanță națională, pentru un tur panoramic al regiunii sau un tur pietonal al orășelului Picton, pentru explorarea rezervației naturale Kaiipupu sau a Queen Charlotte Sound la bordul unui catamaran.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 14 (joi, 20.11.2025) WELLINGTON 08:00 – 17:00
• Capitala Noii Zeelande, Wellington, cel de-al treilea oraș ca populație, după Auckland și Christchurch, a fost fondată în 1839 în extremitatea de sud-vest a Insulei de Nord, pe țărmul Strâmtorii Cook.
• Printre cele mai importante obiective din Wellington se numără Muzeul Te Papa și Memorialul de Război, clădirea Parlamentului Noii Zeelande și Beehive - clădirea aripii executive a acestuia.
• Vă puteți plimba pe artera centrală Courtnay Place și pe esplanada Oriental Parade, situate în cartierele de la poalele muntelui Victoria, de fapt un deal de numai 196 m, care domină centrul orașului. Dacă doriți să admirați
orașul de la înălțime puteți lua funicularul care circulă din 1902, între Cheul Lambton și cartierul Kelburn.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 15 (vineri, 21.11.2025) NAPIER 08:00 – 13:00
• Napier se autointitulează capitala mondială Art Deco, dar este și o importantă destinație pentru amatorii de vin. Afectat în 1931 de un cutremur devastator, orașul a fost reconstruit în stil Art Deco, cele mai multe clădiri fiind bine conservate. Le puteți admira plimbându-vă pe Marine Parade, bulevard străjuit de copaci, cu fântâni, grădini și statui, printre care cea ca o reprezintă pe Pania, personaj din mitologia Maori, care seamănă cu Mica Sirenă din
Copenhaga.
• În împrejurimi pot fi vizitate podgorii care oferă vizite cu degustare de vinuri.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 16 (sâmbătă, 22.11.2025) TAURANGA 08:00 – 18:00
• În această escală vi se oferă numeroase opțiuni de explorare a zonei din vecinătatea portului sau din interiorul Insulei de Nord.
• Din port puteți ajunge în numai câteva minute pe plaja aurie de pe malul golfului Bay of Plenty, puteți face o drumeție puțin mai lungă, până la punctul de belvedere din vârful vulcanului stins Maunganui (232 m) sau puteți
lua un autobuz-navetă până în centrul orașului Tauranga.
• Dintre destinațiile interesante la care se poate ajunge cu excursii organizate menționăm Parcurile Geotermale, bogate în gheizere, bazine cu nămol și izvoare termale, situate în apropiere de Rotorua, renumită destinație
turistică internă și internațională.
• Mese: pensiune completă la bordul vasului.
Ziua 17 (duminică, 23.11.2025) AUCKLAND, debarcare, tur de oras
• După formalitățile de debarcare vom pleca într-un tur de jumătate de zi în Auckland, vechea capitală și cel mai mare oraș al Noii Zeelande. Turul va include:
• Podul Harbour Bridge, cu o lungime de peste 1 km;
• Faleza, Golful Mission Bay, Tamaki Drive, Savage Point;
• Cartierul Parnell cu renumita sa grădină de trandafiri;
• Auckland Domain, cel mai vechi parc din Auckland, amenajat în jurul conului unui vulcan stins și centrul orașului;
• De asemenea vom admira orașul și împrejurimile sale de la înălțime, de pe platforma de observare din turnul de telecomunicații Sky Tower, inaugurat în 1997.
• După-amiază timp liber la dispoziție pentru vizite individuale și cumpărături.
• Cazare în Auckland la hotel 4* (SkyCity sau similar).
• Mese: mic dejun pe vas.
Ziua 18 (luni, 24.11.2025) AUCKLAND / excursie opțională
• Timp liber la dispoziție sau excursie opțională de o zi, pe traseul:
• Hobbiton Movie Set, studioul cinematografic unde au fost filmate scene din trilogiile ”Hobbitul” și ”Stăpânul Inelelor”. Acesta ocupă o suprafață de peste 5 ha, parte a unei ferme de 500 ha. Ghidul local ne va prezenta detalii despre realizarea filmelor și ne va arăta locații renumite ce apar în filme: locuințele hobbiților, Hanul ”Dragonul Verde”, moara.
• Waitomo Glowworm Cave - peștera Viermilor Luminoși unde vom vedea catacombele, camera pentru banchet, orga și nu în ultimul rând Catedrala – cea mai mare încăpere a peșterii; vizita va culmina cu o plimbare cu barca prin grota viermilor.
» Notă: Excursia opțională include transport privat cu autocar/microbuz, taxă de intrare la Hobbiton Movie Set și la Waitomo Glowworm Cave, dejun și 1 băutură inclusă (la alegere: ale, cidru, bere cu ghimbir), însoțitor român și ghid local vorbitor de limba engleză.
• Cazare în Auckland la hotel 4* (SkyCity sau similar).
• Mese: mic dejun la hotel.
Ziua 19 (marți, 25.11.2025) AUCKLAND – DOHA
• Transfer la aeroport pentru zborul spre Doha QR 921 (14:40 – 22:00).
• Escală la Doha până după miezul nopții.
• Mese: mic dejun la hotel.
Ziua 20 (miercuri, 26.11.2025) DOHA – BUCUREȘTI
• Plecare spre București cu zborul QR 219 (02:45 – 06:50).
PERIOADĂ PROGRAM
|
TARIF / persoană
|
07 – 26.11.2025
|
Cabină interioară 5590 €
Cabină exterioară 5850 €
Cabină cu balcon 6450 €
|
|
TAXE de AEROPORT și PORT INCLUSE
|
Note: *Tariful este calculat pe persoană, loc în cameră dublă/ twin, pentru un grup de minimum 20 persoane.
Pentru un grup de 15 - 19 persoane, tariful se majorează cu 220 €/persoană.
**Suplimentul de cameră single pentru cele 6 nopți de cazare în hoteluri
✓ Transport transcontinental cu avionul București – Doha – Sydney și Auckland – Doha – București;
✓ Taxele de aeroport;
✓ 1 noapte de cazare cu mic dejun la hotel de 4* în Sydney;
✓ 2 nopți de cazare cu mic dejun la hotel de 4* în Auckland;
✓ 14 nopți de cazare cu pensiune completă la bordul vasului de croazieră Noordam;
✓ Transport cu autocar/microbuz adaptat numărului de participanți, conform programului;
✓ Turul orașului Sydney;
✓ Turul orașului Auckland;
✓ Intrare în Sky Tower;
✓ Intrări la obiectivele turistice, conform programului;
✓ Taxa de e-viză și pentru turism – Australia (se obține online prin intermediul agenției): GRATUITĂ;
✓ Însoțitor român vorbitor de limba engleză;
✓ Ghizi locali, conform programului.
CONDIȚII DE REZERVARE:
• Pentru rezervare fermă, se va plăti o primă tranșă de 50% din contravaloarea programului, iar diferența se va achita u minimum 65 de zile înainte de data plecării.
• Pentru plecările în mai puțin de 65 de zile de la rezervare, se va achita integral.
ACTE NECESARE:
• Pentru călătorie aveți nevoie de pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data întoarcerii în țară. Este necesară
obținerea vizei de Australia și autorizație electronică de călătorie în Noua Zeelandă în prealabil.
OBSERVAȚII:
• Prezentul document constituie anexa la contractul de prestări servicii.
• Tarifele sunt in euro / persoană. Tarifele sunt valabile pentru grup de minimum 20 persoane. În cazul în care nu se întrunește numărul minim menționat, prețul se poate majora cu până la 10%, dacă nu este precizat altfel. Această condiție este acceptată de cei înscriși la excursie automat, la semnarea contractului de prestări servicii turistice și nu constituie motiv de anulare.
Numărul minim de participanți pentru a se organiza excursiile opționale este egal cu numărul minim de participanți pentru întregul program, dacă nu este precizat altfel. Sub acest număr, agenția poate majora prețul sau anula opționalul.
• În cazul în care turistul renunță la excursie (circuite), indiferent de motive, acesta va suporta următoarele penalități calculate din valoarea totală a excursiei:
✓ penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 90 – 61 de zile până la plecare;
✓ penalizare 50% din prețul excursiei dacă anularea se face între 60 – 30 de zile până la plecare;
✓ penalizare 100% din prețul excursiei dacă anularea se face cu mai puțin de 30 de zile până la plecare sau
pentru neprezentare la plecare (no-show).
• Aceste penalizări se aplică în toate cazurile, cu excepția programelor cu croazieră, sau programe confirmate cu propriile reguli de achitare, anulare, penalizare (ex: programe de Paște, Crăciun, Revelion, Early Booking, sejururi, pachete individuale, etc).
• Rezervările pentru pachetele de Crăciun/Revelion/Paște/Early Booking anulate, sunt supuse unor condiții speciale de penalizare:
✓ penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 120 – 91 de zile până la plecare;
✓ penalizare 50 % dacă retragerea se face între 90 – 61 de zile înaintea începerii excursiei;
✓ penalizare 80 % dacă retragerea se face între 60 – 45 de zile înaintea începerii excursiei;
✓ penalizare 100 % dacă retragerea se face cu mai puțin de 45 de zile până la plecare sau pentru neprezentare la
plecare (no-show).
• În cazul programelor care includ croaziere, temenele se modifică, astfel:
✓ penalizare 10% din prețul excursiei dacă anularea se face între 120 - 91 de zile până la plecare
✓ penalizare 30 % dacă retragerea se face între 90 – 61 de zile până la plecare
✓ penalizare 50 % dacă retragerea se face între 60 – 45 de zile până la plecare
✓ penalizare 100 % dacă retragerea se face cu mai puțin de 45 de zile până la plecare sau pentru neprezentare la plecare (no-show).
• Clasificarea hotelurilor, restaurantelor, vasului de croazieră este cea oficial atribuită de organele de resort din țările respective.
• Pentru anumite facilități din hotel sau din cameră, hotelierul poate solicita taxe suplimentare; în momentul sosirii la hotel, solicitați recepționerului sau conducătorului de grup să vă informeze cu exactitate asupra lor;
• Agenția noastră depune toate eforturile necesare pentru a vă respecta preferințele, dar nu putem garanta camere duble sau twin (pat matrimonial sau paturi separate), respectiv camere de fumători sau nefumători decât în limita disponibilității acestor facilități la hotelurile partenere;
• În situații de excepție ( evenimente, congrese, conferințe, târguri etc. ) agenția poate opera modificări în structura programului, fără a afecta vizitarea obiectivelor turistice.
• Compania aeriană și orele de zbor menționate în program sunt cu titlu informativ și pot fi schimbate. Agenția nu este responsabilă în cazul în care programul turistic nu poate fi realizat, parțial sau total, din cauza modificării orarului de zbor, întârzierii sau anulării curselor aeriene. Siguranța bagajelor pe durata transportului aerian cade în sarcina companiei aeriene.
• Taxele de aeroport sunt valabile la data întocmirii programului și pot fi modificate până la emiterea biletelor de avion.
• Pe durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regulă seara, putând apărea întârzieri din cauza condițiilor de trafic, vreme, etc. Orele de sosire la cazare variază de la o zi la alta, în funcție de programul turistic. Agenția nu se face răspunzătoare pentru nerespectarea sau întârzierea programului turistic din cauza condițiilor de trafic (ambuteiaje, închiderea sau schimbarea anumitor sectoare de drum etc.), a vremii, a controalelor vamale sau a indisciplinei anumitor turiști (întârzieri, atitudini ofensatoare sau ostile față de ghizi, conducătorii auto etc.).
• Pentru programele care presupun obținerea vizei înainte de plecare, turiștii au obligația să trimită toate documentele solicitate agenției în termenul prevăzut de aceasta pentru a evita orice risc de a nu se obține viza din cauza timpului scurt până la plecare.
În cazul în care obținerea vizei este condiționată de prezența fizică a turiștilor pentru interviu, aceștia au obligația de a se prezenta la data și ora la care s-a făcut programarea. Refuzul autorităților consulare de a acorda viza, din orice motiv care nu poate fi imputat agenției, exonerează agenția de la orice răspundere. Turiștilor cărora li s-a refuzat acordarea vizei, li se va returna întreaga sumă achitată în avans, mai puțin anumite costuri percepute de partenerii locali / companii aeriene pentru anularea excursiei, costurile variind în funcției de data anulării serviciilor. Taxa de viză perceputa de Ambasade pentru procesarea vizelor nu se rambursează. În cazul în care turistul își planifică mai multe vacanțe succesive și nu trimite documentele la timp / nu se prezintă personal pentru obținerea vizei, agenția nu poate fi trasă la răspundere iar turistul are obligația de a-și obține singur viza necesară călătoriei.
• Pe durata croazierelor toate plățile efectuate ( băuturi, cumpărături, masaj etc ) se înregistrează pe cardul personal pe care fiecare turist îl primește la îmbarcare. Micul și prânzul se servesc în regim bufet iar cina se servește ori în restaurantul bufet, ori a la carte ( cu meniu la alegere) fiecare pasager având o anumită masă rezervată, de la începutul până la sfârșitul croazierei.
Bagajele, atât la îmbarcare cât și la debarcare, sunt transportate de personalul vasului. Seara, fiecare cabină primește un buletin informativ cu toate activitățile care au loc a doua zi ( excursii, spectacole etc ). Cabinele pot să difere din punct de vedere al confortului unele față de altele, cu toate acestea diferența de preț este dată de poziționarea acestora pe vas, cele aflate pe punțile superioare fiind de regulă mai scumpe. Cabinele rezervate la grupuri sunt de regulă cabine interioare / exterioare sau cu balcon, din categoria celor garantate (fără posibilitatea alegerii poziției pe o anumită punte) și se nominalizează cu cel mult o săptămână înainte de plecare. Agenția nu se face responsabilă în cazul în care apar nemulțumiri legate de acest aspect. De asemenea, linia de croazieră poate face un upgrade la una sau mai multe cabine (un schimb dintr-o categorie inferioară la o categorie superioară) fără o informare în prealabil și în mod aleatoriu iar agenția nu poate fi trasă la răspundere. În porturile
în care oprește vasul, turiștii au posibilitatea să cumpere excursii de la biroul de turism aflat la bord sau să își facă propriul program, însoțitorul roman neavând obligativitatea de a-i însoți.
• Agenția nu răspunde în cazul refuzului autorităților de la punctele de frontieră de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite să părăsească teritoriul propriu;
• Copiii minori pot călători doar: a) însoțiți de ambii părinți b) însoțiți de unul dintre părinți care să aibă acordul notarial al părintelui care nu călătorește ( sau încredințare prin hotărâre judecătorească definitivă, certificat de deces ); c) însoțiți de un adult cu certificat de cazier judiciar în original și acordul notarial al ambilor părinți. Copiii care nu au carte de identitate, vor călători obligatoriu cu pașaportul.
• Turistul are obligația să se asigure că documentele de călătorie precum cartea de identitate sau pașaportul, nu sunt deteriorate (în special elementele de siguranță și/sau poza). Atenție: Cărțile de identitate romanești emise înainte de anul 2009 nu sunt recunoscute ca documente de călătorie în Norvegia. Pentru toate celelalte state din afara Uniunii Europene și pentru acele state pentru care cetățenii români nu au nevoie de viză de intrare, accesul se face pe baza pașaportului valabil cel puțin 6 luni de la data terminării călătoriei. Pentru țările în care cetățenii români au nevoie de viză de intrare, este necesar pașaportul valabil cel puțin 6 luni de la data terminării călătoriei. Anumite state nu permit accesul cu pașaport temporar sau nu aplică vize pe pașaport temporar, de aceea vă rugăm să consultați serviciul consular al țării în care intenționați să faceți deplasarea sau vă consultași în această privință cu agenția de turism. Atenție, persoanele recent căsătorite au obligația de a-și schimba Cartea
de Identitate anulată de autorități (perforată/ tăiată).
• Pentru a consulta lista statelor pentru care nu este necesară viza de intrare sau informații suplimentare legate de călătoria cetățenilor români în străinătate, accesați site-ul Poliției de Frontieră www.politiadefrontiera.ro sau al Ministerului de Externe www.mae.ro/travel-conditions .
• Pentru a evita eventuale situații de confuzii sau neînțelegeri, turiștii au obligația ca la înscriere să citească Condițiile Generale de Participare.